Правильна викладка товару в магазині і торговому залі: види, принципи і способи розміщення товарів на вітринах

129

Здрастуйте! періодичні дослідження маркетологів показують, що правильна і раціональна викладка товару в магазині або торговому залі прямо впливає на рівень продажів. Вона допомагає створити в торговій точці оптимальні комфортні умови для покупця, полегшує йому завдання вибору необхідної продукції. По суті, викладка товарів в торговому залі-це різні способи і інструменти для демонстрації їх покупцям. З тонкощами ми познайомимо вас в цій статті.

Цілі і завдання раціональної викладки

Основна мета викладки товарів певним способом – це не створення ефектної картинки, а управління поведінкою і бажаннями потенційних покупців. Не варто плутати розміщення і викладку товарів. У першому випадку мається на увазі розподіл продукції по торговому залу, а в другому – пошук найбільш вигідного і зручного місця на торговому обладнанні.

раціональне розміщення і викладка товарів в торговому залі магазину повинні вирішувати певні завдання:

  • створювати ідеальні умови, що допомагають максимально вигідно представити продукцію;
  • визначати рівень візуального огляду для покупця, направляти його увагу в потрібну сторону;
  • підвищити привабливість товарів імпульсного попиту;
  • створити умови, які виділяють деякі одиниці в очах покупця;
  • зробити процес здійснення покупок зручним і приємним.

У сукупності рішення всіх цих завдань допомагає представити продавця в більш виграшному світлі і виділити серед конкурентів. Статистика показує, що в магазинах, які дотримуються правил мерчендайзингу, обсяги продажів більш високі і стабільні.

Принципи викладки

при розміщенні товарів на стелажах або полицях фахівець повинен дотримуватися певних правил або принципів:

  • достатність . Воно передбачає, що на вітринах повинен бути представлений найбільший асортимент.
  • системність . Продукція повинна бути розбита по групах-соки будуть стояти разом з бакалією, а кефір – з молочними товарами.
  • наочність . Покупцям подобається розглядати товар, тому він повинен бути доступний на полицях.
  • ефективність . “працювати і заробляти» в магазині повинен кожен вільний сантиметр. Тому необхідно раціонально розставляти торгове обладнання та меблі.

В основі всіх принципів-бажання спростити пошук потрібного товару, полегшити процес здійснення покупок. Це допоможе повернути людину в магазин, перетворити в постійного клієнта.

Способи викладки товарів

Принципи викладки товарів необхідно дотримуватися в торгових точках будь-якого типу. Вони однакові для гіпермаркетів і маленьких магазинів крокової доступності.

перш ніж відкрити свій магазин і почати свою справу, необхідно розібратися в основних видах розташування продукції на торговому обладнанні:

  1. вертикальне або горизонтальне розміщення на полицях. Перший дає покупцям найширший огляд і сприяє хорошим продажам. При горизонтальній можна систематизувати товари, розставити за рівнем цін або брендам. Найчастіше магазини застосовують змішаний вид розстановки. При вертикальному розміщенні найбільш якісний і дорогий товар зазвичай розташовують на рівні очей, а найдешевший – на нижніх полицях.
  2. корпоративне . Всі товари одного бренду розміщують на одному стелажі або полиці, створюючи яскравий впізнаваний блок. Цей вид викладки застосовують, якщо торгова марка займає не менше 5% від усіх запасів магазину. В основі лежить принцип колірного плями, яке привертає підвищену увагу за допомогою контрасту.
  3. дисплейне розміщення . У цьому випадку товари встановлюються на вертикальний стенд на видному місці: в центрі залу або недалеко від входу. Часто таке розташування застосовують на маленьких фірмових точках, намагаючись максимально повно представити товар покупцям.
  4. підлогове розташування . Цей вид застосовується досить рідко при нестачі торгових меблів або обладнання. Він хороший для габаритних товарів і абсолютно не підходить для дрібних: покупцям навряд чи сподобається нахилятися за невеликою коробкою, щоб розглянути її склад.

Останнім часом великі гіпермаркети все частіше практикують викладку навалом: продукція в упаковці виставляється в спеціальних металевих контейнерах без фасування за типами або брендам. Зазвичай вона йде за однією ціною зі знижкою, а покупці можуть спокійно вибирати і розглядати вироби.

Будь-який обраний варіант повинен забезпечити товару увагу покупців, повне збереження упаковки і всіх якостей.

2 основні правила викладки товарів

Маркетинг серйозно підходить до вивчення і складання технології викладки товару. В основі лежать дослідження відомих фахівців і психологічні особливості поведінки покупців.

найбільш часто застосовуються наступні правила:

  • “лицем до лиця”. товари необхідно розташовувати на полицях так, щоб покупець бачив їх з будь-якого кута, міг прочитати всю інформацію. Для залучення уваги можна поставити кілька однакових яскравих упаковок разом. Впізнавана обгортка або коробка виходить шляхом спеціальних експериментів зі смаками споживачів, їх колірними і візуальними уподобаннями.
  • 8 «&>”основні марки”. правило говорить, що необхідні потенційному покупцеві бренди краще розміщувати на початку полиць перед іншими подібними групами товарів. Психологія стверджує, що в свій порожній кошик покупець покладе більше товарів саме основних марок.
  • “полиці в пріоритеті”. при викладці товарів на торговому обладнанні слід розставляти на рівні очей найбільш популярну і прибуткову для магазину продукцію. Це правило поширюється і на акційний товар, який повинен «кидатися» на очі і привертати більше уваги.
  • правило “нижніх полиць”. там розміщують продукти, які покупці купують обов’язково і без додаткової реклами: великі економ упаковки, дрібниці для домашнього господарства.
  • правило “верхніх полиць”. на них викладається дорожча і іміджева продукція, яка потребує привернення уваги для якнайшвидшого продажу.
  • 8 «&>”за розміром упаковки”. правило вимагає виставляти зліва від покупця маленькі за габаритами упаковки, а праворуч – великі.
  • розташування 8 «&>”серед конкурентів”. хороший спосіб підняти продажі-розмістити партію більш нового товару серед добре зарекомендував себе конкурента.

Хороший маркетолог перевіряє відстань між полицями і стендами, коригує їх для зручності покупців. Для нього має значення навколишня картинка і напрямок світла в залі.

для логічно вірного розміщення фахівцеві доводиться враховувати кілька факторів:

  • частота покупки певного товару;
  • габарити і вага;
  • кількість сортів або видів;
  • час, необхідний на огляд товару, етикетки або інструкції.

1 правильність викладки залежить навіть від маршрутів покупців по магазину, ширини стелажів і іміджу всієї торгової точки.

Основні етапи викладки

У переважній більшості випадків покупці приймають рішення про вибір товару стоячи біля прилавка. Щоб непомітно скорегувати їх дії і схилити до покупки, маркетологи використовують різні особливості викладки.

при роботі над розміщенням товару в будь-якому магазині або супермаркеті вона проходить три важливих етапи:

  1. організаційний . Товари займають певні місця на полицях або в залі, на яких повинен дотримуватися порядок. Багато покупців звикають до конкретного місця і цілеспрямовано йдуть в магазин за улюбленим соком або цукерками. А розміщення поруч з основною групою необхідних аксесуарів (посуду, запчастин або спецій) підштовхує до незапланованих покупок.
  2. керований . На цьому етапі необхідно оцінити раціональність кожного торгового місця, прорахувати яку фінансову віддачу воно приносить магазину. Товари підвищеного попиту краще виставляти на саме видне місце, привертати додаткову увагу до нових позицій.
  3. спокусливий . На цьому етапі необхідний аналіз динаміки розвитку всього магазину. Викладка повинна залучати, спокушати і підштовхувати до покупок. Це особливо стосується часу проведення знижок та акцій, на яке товариРозміщуються з урахуванням вигідних для покупців пропозицій.

Товар слід представляти не хаотично (чим грішать маленькі магазини), а відповідно до спеціальної схеми. Це обґрунтована планограма товару, яку складають у вигляді креслення на комп’ютері або від руки. Вона повинна містити точне розміщення кожного продукту в залі, кількість на полицях або палетах. Таку планограму обов’язково стверджує керівник магазину, а продавці дотримуються її у своїй роботі.

Корисні поради маркетологів

Вся технологія викладки товарів повинна бути спрямована на зручність покупця. Вона повинна скорочувати пошуки необхідного продукту і ненав’язливо пропонувати новинки.

найпростіші правила допомагають зробити це легко і швидко:

  • товари не повинні впливати один на одного, тому не мають поруч побутову хімію і продукти харчування;
  • великі і габаритні вироби краще розміщувати ближче до входу, щоб вони не закривали огляд;
  • сезонні новинки і товари з хорошою знижкою краще ставити на самому видному місці;
  • покупцеві необхідно дати ефект доступності, тому відкриті стелажі і полиці з самообслуговуванням користуються підвищеною популярністю;
  • для вигідної презентації товарів не варто економити на обладнанні для торгівлі, купувати тільки сучасні і якісні холодильні вітрини, стенди і манекени;
  • цінники повинні читатися, а до деяких непродовольчих товарів можна пропонувати пробники.

Недостатньо один раз провести викладку: маркетолог постійно аналізує всі варіанти, їх вплив на рівень продажів. Це дає можливість вибрати найбільш вигідні позиції і постійно піднімати доходи торгової точки.

Правила інтернет-мерчандайзингу

Незважаючи на відсутність в інтернет-магазині звичних полиць, раціональний підхід до розміщення товарів допомагає збільшити перегляди на сайті, кількість повернень і покупок в онлайні. Чим зручніше і оригінальніше представлена продукція, тим більше покупців рекомендують його своїм знайомим, повертаються за новими придбаннями. Тим більше сучасні комп’ютерні технології дозволяють робити яскраві і стильні презентації, що привертають увагу.

Основне правило при викладці товарів в інтернет-магазині-надати потенційному покупцеві максимум інформації про властивості, колірній гамі або можливі знижки.

для цього можна використовувати безліч маркетингових прийомів:

  • розробити кілька фільтрів, які дозволять людям переглядати товари за ціною, артикулом або наявністю;
  • створювати ефект ажіотажу за рахунок барвистих банерів, яскравих написів про знижки та рекомендацій;
  • зробити цікаві і» смачні ” описи карток товарів, які привернуть увагу і залишаться в пам’яті.

Хороший ефект можуть дати 3d презентації, оригінальні написи і зручне розташування довідкової інформації. Значне розширення продажів в мережі дозволяє говорити про появу цілого напрямку в маркетингу – інтернет-мерчандайзингу.